Blog

שלושה דברים שקריינים* יכולים לעשות עכשיו כדי לעזור לעצמם ולאחרים

אם גם אתם מוצאים את עצמכם בימים הנוראים האלה חסרי מעש, שאובים אל תוך המסכים ושואלים את עצמכם: “איך אני יכול לעזור?!” הנה שלוש אפשרויות העומדות בפניכם כקריינים: הראשונה למקצוענים והשתיים האחרות לכולן/ם.

  1. קריינות לסרטוני הסברה

מאות סרטוני הסברה בכל השפות מופקים ומועלים לרשתות החברתיות מדי יום ורובם מלווים בקריינות.
פייסבוק מלא בסטטוסים של מפיקים/ות שמחפשים/ות קריינים וקרייניות. אם אתם עונים לקריטריונים המבוקשים – פנו אליהם!
התחושה של העברת מסרים חשובים כל כך בקול מלא וגדול היא מעצימה וכמובן, מדובר בזכות של ממש.
לא ראיתם סטטוסים כאלה? חפשו בשורת החיפוש בפייסבוק “מחפש קריין”, “דרוש קריין” וכולי. ההפקות האלה נעשות בסרט נע ומעכשיו לעכשיו כך שרוב הסיכויים הם שהסטטוס שהגעתם אליו כבר לא רלוונטי, אבל עכשיו אתם יודעים אחרי אילו אנשים ואילו קבוצות לעקוב. עוד דרך להגיע לעבודות האלה היא בפרסום עצמי – ספרו בכל מקום אפשרי שתשמחו לתרום את קולכם ולהשתתף במאמץ ואם יש לכם יכולות טכניות מתקדמות קצת יותר, אתם יכולים גם לנקוט בגישה פרואקטיבית: לקחת סרטונים המורכבים מוידאו ומכותרות בלבד, להקליט את הקריינות שלכם מעליהם ולהפיץ אותם.

2. קריאת סיפורי ילדים

קרדיט: Noony.co.il

בועת התמימות של אלפי ילדים מנופצת עכשיו. הם זקוקים לשקט, לביטחון וליכולת לברוח מהמציאות האיומה למקומות רחוקים. עיזרו להם: קחו ספרי ילדים האהובים עליכם, הקליטו או צלמו את עצמכם קוראים אותם, ברוגע, באהבה ובחיוך חם, ופרסמו אותם ברשתות החברתיות (אל תשכחו לתת קרדיט לסופר/ת!). אתם תתפלאו כמה טוב תרגישו בעת הקריאה ועם קצת מזל הם יספקו כמה דקות של אסקפיזם לילדים שצריכים אותן כל כך. (בימים כתיקונם אין לעשות שימוש כזה בספרים ללא אישור בעלי/ות הזכויות אבל אלה אינם ימים כתיקונם. אם בכל זאת תקבלו פניה מבעל זכויות כלשהו, התנצלו והסירו את הסרטון/הקלטה).

3. קריאה בקול

הנה תרגיל שתוכלו להפיק ממנו תועלת רבה: קחו ספר שאתם אוהבים, אולי כזה שלא קראתם מזה זמן רב, וקיראו אותו בקול. אל תמלמלו אותו או תעברו עליו במהירות, קיראו אותו כאילו אתם מספרים אותו למישהו שיושב לידכם: בקול מלא ובאופן ברור. שחקו אותו קצת. הקריאה האיטית והמכוונת הזאת תרגיע אתכם ותעזור לכם להישאב אל תוך הטקסט ולשכוח קצת ממה שקורה בחוץ.

בהצלחה!
אנחנו ננצח.
עם ישראל חי

*וקרייניות! הפוסט מכוון ומיועד לבנות ובני כל המינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *